W naszej Akademii w ramach czesnego prowadzimy zajęcia Mindfulness i STEAM w języku angielskim.

Wprowadzenie do Mindfulness i STEAM.

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie kluczowe znaczenie ma rozwijanie u dzieci umiejętności, które nie tylko wspierają ich edukację, ale także przygotowują do przyszłych wyzwań. W tym kontekście wprowadzamy innowacyjne metody nauczania języka angielskiego dla przedszkolaków, integrując zajęcia Mindfulness oraz STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Wszystko to w połączeniu z programem nauczania zaproponowanym przed wydawnictwo WSiP. Celem zajęć języka angielskiego jest stworzenie środowiska, w którym dzieci uczą się języka w sposób naturalny i angażujący, jednocześnie rozwijając szeroki zakres umiejętności.

Założenia metodyczne

  • Holistyczne podejście do edukacji: Integracja różnych dziedzin wiedzy oraz rozwijanie świadomości i umiejętności emocjonalnych.
  • Nauka poprzez zabawę: Wykorzystanie naturalnej ciekawości dzieci i ich potrzeby eksploracji do nauki języka angielskiego.
  • Interaktywność i praktyczność: Aktywne uczestnictwo dzieci w zajęciach, które są oparte na eksperymentach, grach i twórczych projektach.
  • Świadomość i koncentracja: Wprowadzenie ćwiczeń Mindfulness, które wspierają rozwój emocjonalny i umiejętność koncentracji u dzieci.

Cele zajęć

Językowe

  • Rozwijanie słownictwa i podstawowych struktur gramatycznych w języku angielskim.
  • Poprawa umiejętności komunikacyjnych poprzez interaktywne i praktyczne zajęcia.

STEAM

  • Rozbudzanie zainteresowań nauką, technologią, inżynierią, sztuką i matematyką.
  • Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Mindfulness

  • Nauka technik relaksacyjnych i uważności, które pomagają dzieciom radzić sobie z emocjami i stresem.
  • Poprawa koncentracji i umiejętności samoregulacji.

Przewidywane efekty

Językowe

  • Dzieci będą zdolne do rozumienia i używania podstawowych zwrotów i słów w języku angielskim.
  • Zwiększenie pewności siebie w komunikacji w języku obcym.

STEAM

  • Rozwinięcie zdolności analitycznych i kreatywnego myślenia poprzez praktyczne projekty i eksperymenty.
  • Pogłębienie zainteresowań naukowych i artystycznych.

Mindfulness

  • Zwiększenie świadomości emocjonalnej i zdolności do zarządzania emocjami.
  • Lepsza koncentracja i zdolność do skupienia uwagi na zadaniach.

Podsumowanie

Wprowadzenie zajęć Mindfulness i STEAM w nauczaniu języka angielskiego dla przedszkolWprowadzenie zajęć Mindfulness i STEAM w nauczaniu języka angielskiego dla przedszkolaków stanowi nowatorskie podejście, które nie tylko ułatwia przyswajanie języka, ale także wszechstronnie rozwija dzieci. Te metody łączą naukę z zabawą, wspierają rozwój emocjonalny i intelektualny, a przede wszystkim przygotowują najmłodszych do przyszłych wyzwań w sposób holistyczny i angażujący.

Mindfulness (uważność) to praktyka skupiania się na chwili obecnej, akceptowania swoich myśli i uczuć bez oceniania oraz rozwijania świadomości swojego ciała i otoczenia. Zajęcia typu Mindfulness pomagają dzieciom w radzeniu sobie ze stresem, poprawiają koncentrację i rozwijają umiejętność samoregulacji.

Dlaczego Mindfulness jest ważne dla przedszkolaków?

  • Rozwój emocjonalny: Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać swoje emocje, co pomaga im lepiej radzić sobie z trudnymi uczuciami.
  • Koncentracja i uwaga: Ćwiczenia Mindfulness wspierają rozwój koncentracji i umiejętności skupienia uwagi.
  • Relaksacja i redukcja stresu: Proste techniki relaksacyjne pomagają dzieciom w radzeniu sobie ze stresem i napięciem.
  • Samoregulacja: Dzieci uczą się kontrolować swoje impulsy i reakcje, co jest ważne dla ich rozwoju społecznego i emocjonalnego.

Przykład zajęć Mindfulness:

  • Ćwiczenia oddechowe: Proste ćwiczenia, które uczą dzieci spokojnego i głębokiego oddychania.
  • Medytacje z wizualizacjami: Krótkie opowieści, które prowadzą dzieci przez wyobrażanie sobie spokojnych i relaksujących scen.
  • Joga dla dzieci: Proste pozycje jogi, które pomagają dzieciom zrelaksować się i skupić na swoim ciele.

STEAM to skrót od pięciu dziedzin nauki i sztuki: Science (nauka), Technology (technologia), Engineering (inżynieria), Arts (sztuka) oraz Mathematics (matematyka). Zajęcia typu STEAM mają na celu integrację tych pięciu obszarów w edukacji, aby rozwijać umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywności u dzieci.

Dlaczego STEAM jest ważne dla przedszkolaków?

  • Holistyczny rozwój: Łączenie różnych dziedzin pozwala dzieciom lepiej zrozumieć otaczający świat i rozwijać wszechstronne umiejętności.
  • Kreatywność i innowacyjność: Dzieci uczą się myśleć nieszablonowo i kreatywnie podchodzić do rozwiązywania problemów.
  • Praktyczne doświadczenia: Zajęcia są zazwyczaj oparte na eksperymentach i praktycznych zadaniach, co pomaga dzieciom lepiej przyswajać wiedzę.
  • Przygotowanie do przyszłości: STEAM rozwija umiejętności, które będą kluczowe w przyszłości, takie jak umiejętność pracy zespołowej, analityczne myślenie oraz znajomość nowych technologii.

Przykład zajęć STEAM:

  • Eksperymenty naukowe: Proste eksperymenty chemiczne, które uczą dzieci, jak różne substancje reagują ze sobą.
  • Budowanie konstrukcji: Tworzenie budowli z klocków, co rozwija umiejętności inżynieryjne i przestrzenne myślenie.
  • Twórcze projekty artystyczne: Malowanie i rysowanie, które integrują sztukę z innymi dziedzinami, np. tworzenie obrazów inspirowanych
    matematyką.

Jak oba typy zajęć mogą wspierać naukę języka angielskiego?

Zarówno zajęcia STEAM, jak i Mindfulness można prowadzić w języku angielskim, co pomoże dzieciom w naturalny sposób przyswajać nowe słowa i zwroty. Integracja nauki języka z aktywnościami praktycznymi i
relaksacyjnymi sprawia, że dzieci uczą się w sposób bardziej angażujący i mniej stresujący. Dzięki temu nauka angielskiego staje się zabawą, a nie tylko obowiązkiem.